המכמי"ם של שרביט קסמים יוכנסו לשימוש בקרוב

    קובי פינקלר No Comments on המכמי"ם של שרביט קסמים יוכנסו לשימוש בקרוב
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם בלי לקרוא את נתוני מערכת כיפת ברזל, לכולם ברור, שזו היתה ההצלחה הגדולה ביותר בלחימה בעזה.

    "לעבר ישראל שוגרו למעלה מ 3500 רקטות ופצצות מרגמה בפרק זמן של כחודש ימים וחיל האויר יירט למעלה משש מאות מהם. חצינו את קו 1000 היירוטים מאז הכנסתה של המערכת לשימוש" אומר הגורם ומוסיף "הגאוה הגדולה שלנו היא על לוחמי כיפת ברזל וההגנה האוירית.

    אלפי לוחמים פועלים בתנאי שדה כבר כארבעים ימים והם מתפעלים ידנית את המערכת. בסופו של דבר אחרי כל הטכנולוגיה והמחשבים הלוחמים הם אלו שלוחצים על ההדק והם אלו שהגיעו ל-90% הצלחה ביירוטים ולמעלה מ-99% אחוזים במערכות הגילוי להרתעה. הלוחמים הללו זקוקים וראויים לכל התשבחות".

    בחיל האויר יודעים לספר על מטח בין למעלה מ-20 רקטות ששוגר בו זמנית ליעד אחד "לחמאס יש כל הזמן עניין לבדוק את יכולותינו. הערכנו כבר בתום מבצע עמוד ענן שהיכולות שלהם ישתפרו ולכך נערכנו. לא הופתענו בלחימה הזו.

    הצבנו ברחבי הארץ עשרות מערכי גילוי והתרעה ואילו אכן הוכיחו את עצמם. 250 רקטות שוגרו למרחב דן וצפונה וב"ה לא היו נפגעים מהם. ראינו כבר מתחילת המבצע ירי מכוון לעבר נמל התעופה בן גוריון ובסיסי חיל האויר ונערכנו בהתאם. היה לנו שיתוף פעולה מלא עם רשות שדות התעופה בכל הנוגע לפעילות האוירית "אומר הגורם.

    הגורם הבכיר מספר על טייסת כלי הטייס הבלתי מאויישים שהקים החמאס ומתאר כיצד לראשונה סיכל חיל האויר באמצעות טילי הפטריוט את פעולתם בשני נסיונות החדירה ארצה.

    ויש לו גם סיפוק מיוחד "לראשונה הצלחנו ליירט כעשרה סוגי פצצות מרגמה משופרות שנורו לעבר שדרות. פרק הזמן שעומד לרשות הלוחמים הוא קצר מאד ולמרות המגבלות הצליחו לפגוע בפצמרים. הכל בזכות הכנה סדורה של המערכות. גם תוך כדי לחימה הכנסנו את המערכת התשיעית והיא בהחלט הוכיחה את עצמה"הוא אומר.

    ומה באשר לעתיד?ברור לחיל ולעוסקים בהגנה האוירית שתשע הסוללות לא תספקנה לתת הגנה לכל התרחישים. כבר השנה יוכנסו המכמי"ם של שרביט קסמים ובשנה הבאה נקלוט עוד סוללות. אבל בסופו של דבר,אלפי הלוחמים הם התשובה הטובה והיעילה ולהם חייבים תודה" הוא מסכם.



    0 תגובות